28 juli

livet just nu: jobbar, sover, festar, sover, jobbar, festar. ytterst spännande.
vet inte riktigt vad jag ska skriva. är helt tom typ. skulle egentligen åkt till örebro imorgon. men det blev inställt. så förhoppningsvis åker jag upp nästa helg istället. kanske, tror det, hoppas det.
malle kommer hem på lördag. saknar henne så det gör ont i hela kroppen och jag vill bara gunga lite fram och tillbaka och gråta lite. ska nog åka till henne direkt när hon anländer i helsingborg för vill inte spendera en minut utan henne om jag inte absolut måste.
andi har åkt till magaluf, mallis, mallorca. det var meningen att jag skulle åkt med. men det blev inte så. som med allting annat, det blir inte så. get used to it typ. hah. påtal om att planera saker. Jag och andi ska nog köra en asien vända i november - februari. det lär vi märka om det blir av. vilket jag tror, kanske det, hoppas iallafall. allt hänger väll på pengar och att jag inte ska shoppa mer.
Jag är shopoholic. Idag vaknade jag och typ kände mig avliden inombords. Inget gläjder mig känns det som och sen att jag börjar jobba klockan 15:00 gör ju definitivt inte saken bättre heller. Iallafall det jag skulle komma fram till: Den första sidan jag öppnade var junkyard.se och hollywood.se som nu har sjuuk rea. som tur var så kom jag till mina sences och stängde ner sidan efter några extra hjärtslag av alla fina tröjor jag såg. Jag hatar att jag alltid gör så, shoppar bort mina dåliga dagar. Shoppar upp alla mina pengar. Hittade häromdagen ett par warp shorts jag inte ens visste jag hade, sprillans nya med lappen kvar. Har fortfarande inte använt min Star Wars Adidas tröja heller, den bara ligger där snygg. och i förrigår köpte jag en ny thrasher hood. fan hatar mig själv asså..  Det är därför jag aldrig har råd att göra något häftigt, det enda jag har är häftiga kläder.
och jo nu när vi ändå talade om det förut. fick precis reda på att zarah's bil (zarah som jag skulle åka till örebro med nästa helg) hennes bil kommer vara på verkstad nästa vecka och inte vara klar förrän halv fem på fredag eftermiddag. Så där sprack Örebro planerna. Som jag sa: det blir aldrig som man planerat.

4 juni, bilder från igår!

älskar festivaler!!!!!!!!!!!!!!!!!11

3 juni!

aaaaaaaaaaaaaah livet bara leker med mig! :D
allting bara pusslas ihop nu när sommaren är kommen och allting bara känns så enkelt.
Madame Mim, jag vet att du läser detta och jag vill att du ska veta att jag är mitt bästa jag när jag är med dig. I pyamaströja, shorts och det största leendet på läpparna! TACK för att jag får vara din vän! Fan va fin du är!!!
och kalle.. jag hatar att jag älskar dig nu när du ska flytta. Även om jag vill dig allt gott så tar du mitt hjärta från mig! hur ska jag nu överleva i klippan hade du tänkt?!!! och hur ska jag kunna överleva mitt shoppingberoende när alla mina pengar kommer gå till att åka till dig? AAAAAAH DET LÖSER SIG!
nu ska jag och mim's snart åka till s!esta! chilla, lyssna på musik och bli radiostyrda! sommaren är här och jag är mitt gladaste jag! HEJA HEJA HEJA!

2 maj

öh häj.
inte varit så snabb på senaste hehehe, men drar iallafall till gbg nu ett tag.. kommer nog hem på söndag!
hörs då lr?

17 april

vill ner till jordan floden och bada men alla är super duper mega lame och vill inte.. hur kan man inte vilja bada i sånhär värme? galna människor. så nu sitter jag här solo på min pappas veranda och lapar lite sol, lyssnar på eminem och dricker apelsinjuice. pappa slutar jobba om en timme så ska försöka dra med honom till flodisen och bada lite.. eller kanske hälsa på min kusin på hans jobb så kanske kan bada i poolen där.. we will seeee..
igår var en bra dag. vaknade av att pappa kom hem från sin vanliga lördag-morgon-cykel-tur vid halv tolv. han är en galen man min far. varje lördag så drar han ut med ett gäng å en 4 timmar mountainbike tur fär in the neighborhood. cyklar, fikar, stannar och badar och sånt. sen drog vi hem till farmor och käka lunch med min fabror med familj sen drog vi ner till floden och chilla i vattnet.. vid halv fem befann vi oss på stadion här i kiryat shemona för att kolla fotbolls slutspelet mellan hemma laget och jerusalem. jerusalem vann på fegspel och filmning.. jävla sopor! så jävla kul att titta på fotboll här nere för alla är så extremt uppjagade! en jävla massa skällsord som slängs hit och dit hahaskratta som fan! pappa köpte lite souvenirer till mig haha.. ett armband, ett halsband och en halsduk! rätt varmt med halsduk i 30 grader men skit i det! allt för supporten givetvis! sen drog vi hem, chilla lite. sen drog vi tillbaka till farmor en sväng och drog och handla och sånt. sen drog jag och glodde el classico med grabbarna och ölen.. myskväll :)
längtar tills på onsdag kväll när jag sätter min fot i hbg igen.. ska bli så gött att komma hem igen! saknar alla så jävla mycket.. har redan planerat torsdag vilket är asgött! ska till stan för att hänga med malle, dricka cola och snacka skit! sen ska jag införskaffa mig en cruiser från skateshop hbg och vid 17:00 ska jag till min ögondoktor. hinner nog klämma in en thaibox också! kanoners!
nu kom min lillekusin så nu ska jag leka lite med honom :D
PUSSSSSSSSSSSSs

14 April Israel

Ett tag sedan jag uppdaterade sist.. mycket har hänt sen dess jag kan ju säga!!!
Eilat
Måndag Dag 1: Kom till hostelet vid halv tre.. dirr ner i poolen för att lapa lite sol och bada!! sen drog vi en tur ner längst strand promenaden. Jag köpte några par nya solbrillor!
Tisdag Dag 2: Upp tidigt för att lägga oss i poolen några timmar.. Sen gick vi strand promenaden igen och gick in på ett köpcentrum.. Sjukaste saken hände!!! Någon rokar för full hals AVISHAG!!!! jag reagerade givetvis men sen kom snabbt tanken att vem sjutton känner jag där? ingen tänkte jag och fortsatte gå.. Skrikandet blev högre och högre och tillsist var jag tvungen att vända mig om.. Där stod min kusin Natali som jag inte träffat på 8 år. Tydligen nyinflyttad i Eilat och kände igen mig från bilderna på facebook! Vi bestämde att vi skulle träffas dagen efter och ta en öl.
Onsdag Dag 3: Begav oss till Undervattens Observatioriet, två timmars promenix dit.. fyfan säger jag bara i den värmen! chilla runt där en stund, inte alls så fett som jag trodde dock! :( men det var sån simulator film om dykning som var ruskigt fet!!! sen tog vi taxi tillbaka till hostelet och bosatte oss i poolen.. när solen sakta började gå och lägga sig drog vi oss ner till stranden med vars en öl för att bara njuta av dom sista sol minutrarna och utsikten. gick till natali's jobb för att få bekräftat att vi skulle dra ut senare på kvällen.. hon kom och plockade upp mig vid kvart i tolv när hon slutat jobba och så drog vi hem till henne.. drack lite, snacka lite, mös lite och sen vid 2 drog vi oss till joya! ett party ställe som la mitt i smeten! nice som fan och trevligt folk.. jag slungades ut bland en saling blandning folk som aldrig tycktes ha sett en tjej med tatueringar och ännnu mindre med rött hår! haha.. vid fyra hade jag hittat mig ett astrevligt gäng dudes från tel aviv som jag slöt ihop med för efterfest på deras hotell rum.. säng gång hemma brevid johannes blev vid halv sex.
Torsdag Dag 4: vaknade vid halv tio.. pallrade oss ner till stranden.. tog en öl, höll på att avlida. gav den till johannes. bakfull som få. försökte somna i solen men var rastlös som fan.. när jag inte stod ut längre drog jag med johannes till "The Jetski Place" haha, ingen aning om vad det hette men det var iallafall där man körde jetski. Jag har aldrig varit med om någonting i dess like. Aldrig kännt att jag haft sån kraft över någonting även om jag är fullt kontrollös mot havet. En liten för snäv sväng och jag hade hamnat i vattnet. Aldrig kännt sånt frihet och fått sån adrenalinkick som jag hade dom 20 minutrarna. Magiskt, är det enda jag säger. På kvällen ringde mina polare från Tel Aviv och jag pallrade mig dit för att dricka ett och annat glas redbull vodka och en massa skratt och helt enkelt trevligt sällskap..
Fredag Dag 5: Johannes begav sig ner till stranden solo och jag låg kvar på rummet och kolla på vänner, californication och drack oboy. Vid halv två ringde min jetskiinstruktör och sa att han var påväg upp för att hämta mig för att sen dra ut på en 45 minuters lång jetski tur.. vågorna var cp höga och röda havet är fan assalt! hade svidande ögon och svidande ben från friktionen av "sadlen" (kallar man den det?) efter som det blev så jävla hoppigt med vågorna.. det räckte kände jag.. var hemma igen vid fyra.. tog en tur ner till poolen.. Sen gick vi hem, såg en film och däcka innan nio.
Lördag Dag 6: Åkte till King's City.. Om ni jätte gärna vill veta vad det är så får ni googla det.. King's City Eilat. Värdelöst. Nog om det.. Drog ner och körde en sväng jetski till.. vädret var perfekt. havet låg blickstilla förutom svallvågorna efter när jag körde! Det var helt perfekt. Den kvarten jag körde önskar jag kunde vara förevigt. Sen blev det poolen och packande för att vi skulle åka tillbaka till jerusalem dagen efter.
Sagt och gjort så gjorde vi det. Träffade två svenskar från helsingborg som skulle med samma buss som oss :) trevliga prickar. I jerusalem sa jag och johannes hejdå då han skulle ta in på ett hostel för att sen dagen efter (måndagen den 11 april) åka tillbaka till sverige. Själv åkte jag tillbaka till min farbror där jag nu varit sen dess..
har bokat resan hem nu, kommer den 20 april! :D
finns en massa bilder på Facebook! tyvärr så är mitt internet inte tillräckligt bra här för att posta bilder!
pussel. a

3 april

värsta dagen i hela mitt liv!

20 över 8 imorse satte jag och johannes oss på en överfylld buss mot busstationen i Jerusalem. Kommer fram och får reda på att det inte finns plats på 10 bussen till eilat utan får ta bussen 2 istället.. sjukt tråkigt att sitta och vänta i 4 timmar men det gjorde vi.. halv 2, alltså en HALVTIMME innan vi äntligen skulle få sätta oss på bussen till paradiset, så utrymms hela busstationen. Någon smart sate har lämnat kvar en väska och eftersom att vi är i israel så klassas det som terrorism och bombhot och allt blev kaos.. sjukt oroliga om vi kommer med bussen eller ej så ringer jag telefonen varm och försöker få reda på va fan som händer och om vi kommer med bussen.. allt verkar lösa sig  när min farbror ringer och säger: bussen avgår inte förrän 5-10 minuter efter polisen gett tillstånd att släppa in folk igen. Nöjd och glad bestämmer jag mig för att gå på toa för att inse det värsta som kan hända. Min plånbok är borta. Med pass, visa, telefonnummer, mitt espressohousecard och fotona på ariel, pappa, mamma och malle. Hela mitt liv i en liten plånbok är borta. Panik fick jag och började ränna runt som en idiot när jag minns att jag glömt den på toan där jag var tidigare. Finner inte den någonstans och just då ringer pappa. Så där står jag, mitt på Jerusalems busstation med en bunte väktare/säkerhetsvakter runt mig och gråter med pappa i luren somm försöker ordna allt. Hela mitt liv gick åt helvete. Mitt pass är borta, ett faktum som ej går att undvika. Kommer jag komma tillbaka till sverige eller kommer jag hamna i ett fattigt fängelse mitt i negeveöknen? Fick ringa och spärra kortet och så fick min farbror komma och hämta oss. Vi åkte till 3 polisstationer för att vid den sista sitta ner och prata med en polis som gjorde anmälan och fixa så jag kan åka till den svenska ambassaden och kirra ett nytt pass. Vi var hemma vid halv 8 ikväll.. 12 timmar av total waste!
Ska bara tillägga att både jag och johannes mår bra förutom att det förstört våra huvud och vi nu är extremt jätte trötta. Imorgon ska vi åka till eilat, om allt går som planerat.
puss

2 april

still in jerusalem.. men imorgon klockan 8 bär det av mot eilat! framme vid tre sen är det bara att ta taxi till hotellet sen dirr ner till poolen!! längtar som fan!
efter våran vecka i eilat kommer jag tyvärr att säga byebye birdie till johannes som beger sig hem till vikingarnas kungarika sverige medans jag stannar i jerusalem en vecka och sen beger mig till qiriyat shemona för att fira judisk påsk! sen kommer jag troligtvis att åka hem till sverige jag med.. så runt den 25 april är jag hemma tror jag :) hihi längtar massor samtidigt som jag älskar mitt israel!!
nu ska jag fixa håret på min kusin som ska på fest hos en kompis, sen packa väskan och sen sova för att vara redo för eilat imorgon!
en bild från taket på Gravkyrkan i The Old City of Jerusalem
pussel avishag

31 mars

chillar just nu i jerusalem hemma hos min farbror. käkat världens godaste pasta med shakshoka haha vilket förmodligen inte säger er någoting men GUDARS va gott det är! så nu är jag cp mätt och håller på att dö.. så sitter här i köket på en barstol och skriver lite till er..
Hur har ni det? Vi har det super bra. Allting har ordnat sig med Eilat då vi har bokat hostel och kollat när bussar går och så! KANONBRA!
Hur har ni haft det änsålänge? Åh var ska man börja? När vi bodde i gamla stan i Jerusalem så är underbart en underdrift! Bodde på ett sjukt nice hostel i fyra nätter där vi träffade en massa svenskar som vi hängde lite med! sjukt random att vi var 8 svenskar på samma hostel. :) men skoj som fan! vi gick guidade turer med världens bästa tourguide Dvir! Allt gott till honom och hans turer för fy sjutton, till och med jag som inte är så värst jätte intresserad blev extremt intresserad när han snackade. Sjukt bra inlevelse och en med en gnutta humor så fick han allt att låta så självklart. haha.. jaja.. att gå i gamla stan är som att vara med i assasin's creed 1. fyfan va mycket ställe jag ville göra ödesprång från.. åeh så fint det var! finns massor med bilder på facebook!! kolla kolla :) finns så mycket jag hade kunnat skriva men ska snart bädda ner mig och glo film typ.. helt slut efter maten!
Hur kommer det bli framöver? Vi åker till Eilat på söndag och ska vara där en vecka.. Sen beger sig johannes hem till sverige och jag åker tillbaka hit till min farbror i jerusalem.. spenderar några dagar här för att sen åka tillbaka till qiryat shemona och min kära pappa och alla mina andra sötnosar där uppe! saknar dom redan..
nu blir det film med mini benyamiiiiiiiiiiin..

ISRAEL 2011 25 Mars

amen tjenare..
nu är vi här nere i det heliga landet, chillar lite och dricker för mycket öl. har varit på lite rundturer nu både idag och igår och sen utöver det har vi väll inte gjort så mycket då det tyvärr har regnat en del och så.. men lika glada för det är vi! har precis käkat shabbat middag och nu sitter vi nere i lägenheten och utvärderar dagarna som varigt..
nu kommer lite bilder från våra små rundturer.
bilder från när vi var vi något vattenfall, tyvärr är jag helt ovetande om vilket det var. haha! sista bilden är jag och min resebuddy sittandes i solen på våran egen terass! på söndag kommer vi att åka till jerusalem för att  på riktigt börja våran backpacking! idag inhandlade jag en backpacker-ryggsäck och har redan börjat packa så duktig som jag är! sen ska vi bege oss mot eilat för sol, bad, massa zoo's och kanske ett dykcert!
nu ska jag vila en stund sen kommer mina pojkar på besök med en öl eller två! PUSS.

21 mars

åh vilken awesome dag!
åkte ner till Lund med mosho då hon skulle till farbror doktorn, sen gick vi en runda i domkyrkan.. anledning okänd men har en fråga; varför viskar man i en kyrka? och varför är det så JÄVLA läskigt i en krypta? avled lite och vågade inte gå mer än en meter ifrån mami. sen styrde vi kosan mot centersyd i hopp om att jag skulle hitta mig en klänning som jag kan ha nere i värmen. trött på mina gamla! vi finkammade alla butiker tills vi kom till cubus och där hitta jag en helt perfekt för 50 kronor. kan man ha mer tur eller? köpte även en assnygg vår/sommar jacka i färgen LILA! skor i knall rosa och ljusblåa solbrillor. hittade flipflops för en femma och sen uppdaterade jag mitt sminkförråd. vi lunchade äcklig thaimat och bara strosade runder. så nu sitter jag här på golvet i mitt rum, lyssnar på musik och äter lite godis som egentligen är till resan och funderar: hur fan börjar man? vad ska man packa ner och vad är på riktigt "bra att ha"? är jävligt duktig på att annars tänka: men den är ju sjukt bra att ha!? sen använder jag den aldrig.. med tshas blir det ofta som fan så. har ändå varit utomlands tusen ggr och känner att jag borde nog kunna detta nu.. men tji fick jag! för det kan jag inte alls! packar alltid för mycket och shoppar sen ännu mer. har en fet känsla av att det kommer bli en repris från förra årets holland hemfärd - kommer få lämna hälften där nere och sen skicka hem det. och det vill jag ju inte! kläder/skor/stuffs är för värdefullt för mig.
pratade med min pappa för en stund sedan. Allt är fit for fight och alla väntar på oss. Fixat lägenheten till oss så vi har den klar, vi blir hämtade på flygplatsen och pappa är fri i helgen så vi kan umgås med honom och han kan vara våran guide dom första dagarna och vädret är tiptop! är så jävla pepp så det är sjukt och så jävla glad att johannes vill följa med mig på detta äventyr till det heligaste landet! Just nu så bara leker livet med mig och allt bara verkar funka.
så här GLAD är jag att jag ska
MIIIIIIIP, snart jag se denna magiska vy igen <3

17 mars

dags för en liten uppdatering, kort och konsist, precis och perfekt.
jag har slutat jobba, däråmed arbetslös. ibland är det rätt gött men samtidigt så är det rätt tomt. jag gör fortfarande matlådor, kan ju vara bra och sa om man inte pallar laga mat menar jag på medans mamma säger att det bara tar plats i frysen och är jävligt ivägen. håll käft du sparar cash.
jag har bokat resa, ner till min pappa. hej och hå vad vi ska ut på upptäcktsfärder jag och johannes! bada i genesarets sjö, döda havet, röda havet, medelhavet och jordan floden. kalla mig sälen? det rör mig inte i ryggen! vi ska ner till det heligaste landet och vandra rakt in i historien om där religion började. glömde dock säga att jag inte är jätte religös utan ser det mer som en kul grej! :)
jag har skadat foten, kanske inte världens bigofadeal men ändå! i förrgår kunde jag inte gå och fick ligga fosterställning med cpfot, feber, mens-obehags-värk och frossa. underbardag med tanke på att jag kände mig som 5 år igen med mamma sittandes tröstandes på sängkanten och de lugnande orden: det kommer gå över tills du gifter dig! tack mor. foten mår bättre nu för er som undrar.
jag har köpt en fisheyelens till min mobil, för att sen ungefär en timme efter komma på att det finns appar till sådant. aeh dumt avishag. men det ser jävligt koolt ut!! thumbs up!
jag har tatuerat mig!!! foo fighters loggan i nacken med orden "A stubborn heart remains unchanged" under. Förjävla grann är den och nu är jag ett med foffe til' the day my body is cremated. eller något..
jag har spenderat pengar, på en massa onödigt tjaffs säger vissa. livsnödvändigheter säger jag!! ett dussin nya tishas, ett mysställ, några hoods, lite solbrillor, smink, sockar, sommarkläder, dvdboxar, böcker.. ja en jävla massa helt enkelt. allt under loppet av 6 veckor.
nu kommer en liten fotobomb också.. lite sådär, mitt liv i bilder.

kalle och jag innan en fin utgång i HBG med ralle

fotograf: karolina d

fisheye helsingborg, nercabbat som fan med zarah dessutom!

grillade med mor och syster på balkongen!

hängde på pyttebron i ängelholm med kalle och frallan under en photoshoot! bild högre upp.. jag var brud och frallan var brudgrum, vi fick många fina kommentarer och grattis hälsningar! tack till er alla!

kommer dra igång bloggandet igen när jag kommer ner till israel tänkte jag. nu ska jag bädda ner mig och glo vänner!

puss n stuff.

3 mars

står här i köket och har precis meckat ihop en smörgåstårta som vi ska käka till middag imorgon efter jobbet! blir ju godast om den står och drar sig över natten så fick slänga ihoppa en nu! :D blev asnice, fast glömde räkorna -.- smart.. dock äter jag inte räkor själv så gör ju inte mig något speciellt.. mer mamma och syrran som blir lidande. eeehehe..
imorgon är det freeedaaaaaag! ännu en vecka slut och närmre lönen? haha.. ska ha kvalitetstid med mina favorit arbetskollegor på kvällen.. förmodligen titta på foo fighters dvder och bara mysa! jag gillar det..
sen på lördag bär det av till okänt ställe mitt ute i en okänd skog.
tack till moa som visat mig hur man gör!!! hon är mästare.

2 mars

då var det onsdag igen ja! halva arbetsveckan har gått och idag har varit askul.. jobbat med liz1 och skrattat så jag bölat typ 4 ggr i kvarten! gillar't som fan. fixa skjuts av alle hem, skratta åt gamla skolminnen och av svarvade naglar.. väl hemma hade jag fått paket!!!! skin and bones och kingwood.. rätt in i skivsamlingen! sen åkte jag med kalle och hämtade ut ett paket till, från asniciga sidan sneakersnstuff!!!!, ett par lila vans! holy moses va fina dom är! hahhaha. sen drog vi hem till kalle och chillade.. sjöng riktigt dållit till gitarren och bara fjanta loss.. skönt med sånna dagar :)
nu ska jag eehm, hoppa i loppelådan!

26 januari

åh är fortfarande sjuk! :( vill inte det, jävla mög helvetes bråte jävell.. klättrar på väggarna och badar i snytpapper. lever på alvedon, hostmedicin och nässpray och är konstant trött. så ska vara hemma från jobbet imorgon med sen skiter jag i vilket! 4 dagar är fan för-lång-tid att vara sjuk! hate it!!!!
fick hem min foo fighters tröja idag.. hur fint är inte det egentligen? beställde även hem en ny millencolin platta och en foo fighters platta.. nu när jag skriver det hör jag bara kalles ord ringa "Du skiter fan inte pengar!" men jo, lite gör jag väll? haha näe.. men vafan.. är det extra pris så är det! och då kan inte jag hjälpa att mina fingertoppar klickar hem saker.. sorry asså :P haha..